Direktlänk till inlägg 7 mars 2014

En Bråkdel Av Skoltiden

Av Alex - 7 mars 2014 12:30

Livet fram till 7an var väl rätt vanlig, lite upp och ner i tonåren, och man hade sina aktiviteter och vänner. Men när jag väl började 7an så var det ett nytt kapitel i mitt liv som slogs upp.
Jag började öppna mig för mig själv och insåg att jag gillade hur tjejer såg ut och att jag fick känslor för tjejer.

När jag gick i 8an hade jag min första flickvän som bodde i Jönköping. Men som ett första förhållande så höll inte det speciellt länge, cirka 2 månader.

Under tiden jag försökte komma på vem jag var och vad alla känslorna betydde så blev jag mobbad ganska ordentligt i skolan.
Massa rykten om att jag va lebb och det ena och andra.  
Att bli mobbad va inget nytt för mig, har haft det tufft hela skoltiden upp till 1an på gymnasiet.

Men när alla rykten gick om mig i 8an så va det känsligt. Jag förnekade till allt folk sa, men innerst inne visste jag väl att det alla sa va ju egentligen sant,så tillslut sa jag verken bu eller bä.

Men att gå i högstadiet och vara mullig och inte tillhöra någon ”grupp” så är det inte lätt.

Jag har alltid varit den som är kompis med alla, jag ville aldrig tillhöra ett gäng eller stöta ut andra, visst var det väl en del av en som ville hänga med de där ”coola” men så är det väl med alla.

Jag är den som skyddat de som är yngre och mindre än mig själv, har alltid varit den som folk kommer till när de har problem eller något annat. Jag har haft mycket problem själv men har varit duktig på att leva med en mask på, sen när man kommer hem så är man så ledsen och arg, men den sidan ser aldrig folk.

I 9an blev allt bättre, rykten gick väl fortfarande men inte på samma sätt. Skillnaden var att jag var säker på mig själv då och hade flickvän, visst var det inget man gick och pratade om precis men jag var ändå rätt säker på mig själv, men vad jag inte visste då var att jag hade en lång resa framför mig.

Då var det dags att börja gymnasiet på Wasaskolan. Jag hade börjat gå klädd som en punkare och efter som det är en liten skola så var det mer eller mindre bara jag och en tjej i min klass som gick i nitar och läder, och visst vände det några huvuden, men vi brydde oss inte så mycket och försvarade nog oss mot alla blickar på ett eller annat sätt.
Men hård på utsidan kan man ju vara sen hur nerbruten man är på insidan ser ju ingen. 

Sommaren mellan första och andra ring va det ett stort bråk mellan mig och tjejen i min klass (som jag va med 24/7 )mot alla andra som vi umgicks med. Alla gick emot oss och påstod att jag inte va mig själv, när jag egentligen va mig själv hela tiden bara att den sidan hade aldrig  någon sätt. 
Jag levde utan min mask i 1,5 år och folk drog sig undan. Än idag vet jag inte vad som utlöste bråket eller vad det va som hände.  Men i alla fall efter sommaren så började min kompis på en annan skola och jag va kvar helt själv, fy fan säger jag bara för första månaden. Det va skit jobbigt att gå till skolan eftersom bråket som hade varit under sommaren inte va löst när skolan började. 

Tillslut orkade jag inte mer och började prata med folket igen och klart dom skyllde allt på min kompis, men jag tackar bara henne för att hon fick mig att våga visa vem jag va på insidan då. 
Jag och denna tjej höll kontakten ett par månader, men efter jag kom ut för henne att jag va lebb och visste inte vad jag kände för henne, så vände hon på klacken och gick. Hon sa att det va äckligt och att hon aldrig ville se mig igen osv. 
Men saken va den att jag va ju van att umgås med henne dag in och ut sen bara inte träffas alls det blev blandade känslor för mig. 

Idag är denna tjej själv tillsammans med tjejer, så om hon är lesbisk eller bisexuell vet jag inte men hon har haft tjej. 
Våra gemensamma vänner blev klart sura men jag är nog den ända som aldrig blev arg, klart besviken men glad för hennes skull.. vilken människa skulle inte vara glad för någon som ha kommit rätt i sig själv..

 

fortsättning följer...

 

Peace Out! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex - 7 april 2014 13:00

Idag börja vi på flyt! Måste säga att första upplevelsen va riktigt överraskande! Kaffe smaken va supergod, och ännu bättre med is i. Vaniljen va okej men skulle nog va bättre med is i också. Sen tredje för dagen fick bli hallon och den gillade ...

Av Alex - 6 april 2014 13:00

Det ha varit en lång och känslosam resa hit..MEN nu är vi framme och vi är framme ALLA TRE!! Ja det är sant! Denna dag va vi på Aleris på gruppmöte och fick även våran op-dag. Den 24e april ligger vi på operations bordet! Kl:07:00 ska jag och älsklin...

Av Alex - 1 april 2014 23:34

Denna veckan började väldigt bra! Jobbade igår och slutade väldigt tidigt så då njöt vi av våran upptäckt för dagen!! HALVA PRISET PÅ ALL GLASS PÅ PRESSBYRÅN!!!! Hahah vi åt typ 3-4 glassar var!! Och det va suuper gott!Kan ni förstå att det är 90-tal...

Av Alex - 30 mars 2014 17:15

En härlig dag med massa sol och skratt nere hos mamma. Blev bjudna på middag och sen va det dags att hjälpa mamma med sitt programblad inför bröllopet. Och så va ju mammas bästa kompis också med så det kan inte bli mer än bar massa skratt. xD    ...

Av Alex - 29 mars 2014 21:13

Hell yeah! Där blev det svart som natten i Växjö!  The city kör sten hårt på detta!  Måste till och med släcka bussen för att kunna se alla nissar som står vid hållplatserna!  Hoppas att ni ha det bra där ute i den mörka dimman folket!  Part...

Presentation


When the time is right you would stop by.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards